tisdag 8 november 2011

En villa med utsikter

Jag ville ha feelgood, jordnära människor och lantlig idyll (läs småstad). Det fick jag.
Efter att ha sett och hört Karin Brunk HolmqvistBokmässan 2011 plockade jag genast fram en av böckerna jag köpt ur bokhyllan. Perfekt läsning på den trånga tunnelbanan i det stressade Stockholm. Susande genom tunnlar med boken fick jag känslan av att sitta till bords med Bonita och Doris. You go girls!
Villa Bonita/Karin Brunk HolmqvistDe gamla barndomskamraterna Bonita och Doris träffas igen efter 40 år. Doris har ett nytt arbete, men allt verkar inte stå rätt till med företaget. Tillsammans med Bonita bestämmer hon sig för att ta reda på vad de skumma arbetsgivarna egentligen sysslar med.(adlibris.com)
Karin – underbara människa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar